24 de jul. 2013

Contra la segregació de RENFE: Mobilització

Adjuntem a aquest comunicat la PRESENTACIÓ-RESUM del procés de SEGREGACIÓ - FUSIÓ de l’empresa, com a part dels documents que van valorar els consellers de Renfe-Operadora com a justificació del procés segregador en la reunió del Consell d’Administració del passat 27 de juny, on va ser aprovat per a la seva remissió al Consell de Ministres, que té prevista la seva ratificació durant aquest mes de juliol.
Aquesta presentació és prou clara per entendre el model d’empresa que vol implantar el govern en aplicació del seu RDL 22/2012 i els passos que van a seguir per a la posada en marxa. Destacar el gràfic recollit a la pàg. 4 del document. Aquí es detalla el model d’empresa anterior i el proposat:

- En la situació actual ens trobem amb una Entitat Pública Empresarial RO que està integrada per àrees d’activitat. De l’entitat pública pengen filials i empreses participades, que no formen part de la mateixa entitat, en què RO té participacions i que en l’actualitat estan en processos de desinversió.

- El model de futur proposat varia radicalment aquest plantejament: l’Entitat Pública Empresarial RO ja només abastarà l’àmbit del Corporatiu, que dependrà directament del Ministeri de Foment. De RO se segreguen les àrees d’activitat de Viatgers i Tallers i es fusiona-segrega Mercaderies en una altra S.A. costat de Multi, Irion i Contrén.

Les tres noves Societats ara ja no formaran part de l’Entitat Pública, seran SA independents participades al 100% del capital per la nova EPE RO (actual Corporatiu). Les SA, ara amb capital 100% públic, deixaran de dependre de l’Entitat pública quan el 51% d’aquest capital sigui aportat per tercers, des d’aquest moment seran els que marquin el rumb de la nova societat a través de la seva majoria en el corresponent Consell d’Administració.

Finalment creen la S.A. encarregada del Lloguer de Material Ferroviari suposadament "Excedentari" (ROSCO) que dependrà de l’EPE RO (100% de capital ara, veurem en el futur) i que, amb aportació de material rodant públic i poc deute, treballarà des de dins del model d’empresa directament contra la resta de les SA.

Qualsevol contracte que realitzi el ROSCO en l’àmbit nacional anirà en detriment de les noves S.A. i afectarà directament al nivell d’ocupació d’aquestes. Això no té cap sentit, va en contra de la viabilitat de les noves empreses i del futur dels seus llocs de treball.

També es traspassen els deutes generats pels anteriors i pels actuals gestors (PPSOE, MFOM, Consell d’Adm. i Direcció) per la compra indiscriminada de material que ara nodreix l’ROSCO, i que s’adjudica al 96,5% a les SA (El 84,43% per a Viatgers, 5,75% Tallers i 6,32 Mercaderies) i la menor part de la mateixa s’adjudica a l’EPE RO (2,18%) i al ROSCO (1,32%). En el procés de segregació de Renfe-O i Adif, almenys, eliminar els deutes.

El model de holding triat respon únicament al propòsit de liberalitzar serveis ferroviaris a partir del 31 de juliol per donar entrada al sistema públic ferroviari als "Apadrinats" del govern ia les multinacionals del sector, manté als gestors que han portat a l’empresa a la situació econòmica actual sota el paraigua de l’Entitat Pública Empresarial depenent del MFOM i posa als peus dels cavalls als treballadors que van a parar a les noves S.A.

Per a això estableix dues fórmules que van en detriment del volum de negoci de les noves SA de Viatgers i Mercaderies: la competència amb el ROSCO i la competència amb altres operadors ferroviaris que es facin amb els concursos per a l’explotació de serveis, que s’iniciaran amb la licitació de la primera concessió en 2014 per acabar el procés amb la licitació de l’últim corredor en 2026. Data final del procés liberalitzador.

Tenint en compte les més que dubtoses projeccions o hipòtesis de futur que es realitzen per cadascuna de les noves SA, basades en hipotètiques millores econòmiques, podem concloure sense molt marge d’error que aquesta segregació-fusió respon a l’interès econòmic d’uns pocs en detriment de tots els ciutadans.

CGT proposa un altre model de ferrocarril, el que sol· liciten els ciutadans: públic i social, allunyat d’especulacions financeres i obres faraòniques. És possible un altre ferrocarril que generi benefici social i al servei del ciutadà i tot això és compatible amb escurçar dràsticament els temps de viatge sense necessitat de ser els que més quilòmetres de via d’AV té en el món en comparació amb la seva població.

Encara som a temps. CGT no mira a una altra banda mentre privatitzen els serveis ferroviaris. Ho estem veient cada dia entre la resta de companys del sector ferroviari i en la nostra pròpia empresa: amenaces d’acomiadaments col·lectius, canvis en les condicions de treball i privatització.

Contra totes aquestes mesures i contra l’aplicació del RDL 22/2012 hem convocat les següents jornades de vagues:
- Dia 31 de juliol, de 00.00 a 23.00 hores.
- Dies 14 i 30 d’agost, 2 hores per torn de treball: en torn de matí de de 07,00 a 09,00 hores, de tarda de 19,00 a 21,00 hores i de nit de les 00.00 a les 02,00 hores dels dies 15 i 31 d’agost.

Hi ha altres models de ferrocarril i d’holding d’empreses com l’alemany, que integra infraestructura i transport, organitzat en divisions o àrees d’activitat, que aplica l’ separació comptable, perquè cap llei o Directiva comunitària exigeix ​​la segregació de serveis, l’ÚNICA OBLIGACIÓ és la SEPARACIÓ COMPTABLE ENTRE ACTIVITATS.

En aquest país s’imposa per motius ideològics el model neoliberal al reflex de l’anglès, totalment fracassat, que va segregar, va licitar i va privatitzar el seu sistema ferroviari i que després de diversos accidents, mal servei, diversos desfalcs i molts acomiadaments, van haver sanejar amb diners públic tant despropòsit. Cap aquest model de ferrocarril ens encaminem. CGT està disposada a donar batalla ...

I TU QUE FARÀS?
CONTRA ELS PLANS DEL MINISTERI NO QUEDA ALTRE CAMÍ: MOBILITZACIÓ JA ¡¡
DE TU DEPÈN, VINE A LLUITAR AMB LA CGT.

Més informació:
- TWITTER CGT SFF
- WEB CGT SFF