23 de maig 2012

'No falten cadires, sobra cinisme'


Un treball audiovisual col·lectiu denuncia la línia ideològica de la Marató de TV3 d'enguany. Es titula 'La Marató de TV3: #sobrencadires' i, després que ahir a la nit fos publicat, en unes hores ja comptava amb nombroses visites i repercussió a la xarxa


Diverses persones de la ciutat, entre les quals hi ha membres dels SIPS, el MPS, la PAHC, la CUP i el col·lectiu amazigh, han decidit fer una paròdia de l'anunci de 'La Marató per la Pobresa'. Segons els promotors d'aquesta iniciativa, aquest spot vol 'denunciar de forma estètica però directa i clara, la perspectiva ideològica que s'amaga en eines com La Marató de TV3', a la qual titllen de 'cínica' per 'responsabilitzar a tota la població d'una situació injusta i intrínseca del mateix sistema capitalista'.
'Si recaptéssim els diners de l’evasió fiscal dels més rics obtindríem 9000 vegades els ingressos obtinguts en una marató de tv3' afirma el contra-anunci de la Marató. 'Amb aquesta frase pretenem exemplificar que la solució a la situació econòmica i social actual no pot fonamentar-se en la mera caritat i que, sí o sí, ha de passar per la construcció d'un nou model econòmic', manifesta una de les persones promotores d'aquest projecte.
Al llarg de les darreres setmanes han aparegut diversos articles d'opinió analitzant la perspectiva que TV3 ofereix amb la Marató d'enguany respecte la pobresa i les formes que proposa de fer-hi front. Josep Manel Busqueta, membre del Seminari d'Economia Crítica Taifa, per exemple, va publicar un article a La Directa assenyalant quines són les dinàmiques estructurals del capitalisme i aprofitant 'La Marató per la pobresa' per a exemplificar-ho. Altres articles, com 'La Marató de la Hipocresia' escrit en un blog, exposen quines són les empreses que hi ha darrera la Marató i 'tenen un interès clar en fomentar la línia ideològica de la mateixa per a legitimar el sistema vigent com a vàlid'.
Aquest projecte ha estat dut a terme per una quinzena de sabadellencs/ques amb 'l'única intenció de denunciar la hipocresia de la Marató i oferir una eina pedagògica per sensibilitzar a la població en relació al canvi estructural necessari per erradicar la pobresa'. L' "spot" es va enregistrar amb estructura i recursos mínims en una pedrera al peu del Puig de la Creu, a Castellar del Vallès. Ahir al vespre va ser presentat al Casal Independentista Can Capablanca i publicat a la xarxa, posteriorment, on ja en poques hores, va ser distribuit en diverses plataformes dins les xarxes socials amb una forta repercussió.
Escrit per Vilaweb Sabadell