Un treball audiovisual col·lectiu denuncia la línia ideològica de la
Marató de TV3 d'enguany. Es titula 'La Marató de TV3: #sobrencadires' i,
després que ahir a la nit fos publicat, en unes hores ja comptava amb
nombroses visites i repercussió a la xarxa
Diverses persones de la ciutat, entre les quals hi ha membres dels
SIPS, el MPS, la PAHC, la CUP i el col·lectiu amazigh, han decidit fer
una paròdia de l'anunci de 'La Marató per la Pobresa'.
Segons els promotors d'aquesta iniciativa, aquest spot vol 'denunciar
de forma estètica però directa i clara, la perspectiva ideològica que
s'amaga en eines com La Marató de TV3', a la qual titllen de 'cínica'
per 'responsabilitzar a tota la població d'una situació injusta i
intrínseca del mateix sistema capitalista'.
'Si recaptéssim els diners de l’evasió fiscal dels més rics obtindríem 9000 vegades els ingressos obtinguts en una marató de tv3'
afirma el contra-anunci de la Marató. 'Amb aquesta frase pretenem
exemplificar que la solució a la situació econòmica i social actual no
pot fonamentar-se en la mera caritat i que, sí o sí, ha de passar per la
construcció d'un nou model econòmic', manifesta una de les persones
promotores d'aquest projecte.
Al llarg de les darreres setmanes han aparegut diversos articles
d'opinió analitzant la perspectiva que TV3 ofereix amb la Marató
d'enguany respecte la pobresa i les formes que proposa de fer-hi front.
Josep Manel Busqueta, membre del Seminari d'Economia Crítica Taifa, per exemple, va publicar un article a La Directa
assenyalant quines són les dinàmiques estructurals del capitalisme i
aprofitant 'La Marató per la pobresa' per a exemplificar-ho. Altres
articles, com 'La Marató de la Hipocresia'
escrit en un blog, exposen quines són les empreses que hi ha darrera la
Marató i 'tenen un interès clar en fomentar la línia ideològica de la
mateixa per a legitimar el sistema vigent com a vàlid'.
Aquest projecte ha estat dut a terme per una quinzena de
sabadellencs/ques amb 'l'única intenció de denunciar la hipocresia de la
Marató i oferir una eina pedagògica per sensibilitzar a la població en
relació al canvi estructural necessari per erradicar la pobresa'. L'
"spot" es va enregistrar amb estructura i recursos mínims en una pedrera
al peu del Puig de la Creu, a Castellar del Vallès. Ahir al vespre va
ser presentat al Casal Independentista Can Capablanca i publicat a la
xarxa, posteriorment, on ja en poques hores, va ser distribuit en
diverses plataformes dins les xarxes socials amb una forta repercussió.
Escrit per Vilaweb Sabadell
Escrit per Vilaweb Sabadell