En defensa del sector públic ferroviari: mobilitza’t amb CGT
S’ha celebrat la segona de les reunions convocades per la direcció a fi de segregar Renfe en quatre S.A. mitjançant l’aplicació de l’art. 44 de l’ET sobre successió d’empreses.
CGT ha fet entrega d’un nou document al procés i hem manifestat, al costat de la representació del S.F., el nostre rebuig al procés de privatització de la nostra empresa: no justifica l’aplicació de forma documental, ni es busca un model ferroviari que beneficiï al conjunt de la societat, únicament s’apliquen criteris econòmics. Tampoc garanteix, per molt que diguin negociar alguns, les condicions laborals ni l’ocupació.
Durant la reunió la direcció reconeix que l’aportació de capital a les SA, que es tradueix en accions que gestiona l’Corporatiu, posarà en perill la continuïtat de Tallers ja que no té material propi i aquesta falta de vinculació amb el material justifica la venda d’accions d’aquesta S.A. des del primer dia.
També reconeixen la inviabilitat de l’àrea de Mercaderies dins d’un mercat liberalitzat, de manera que l’única solució passa per la entrada de capital extern o el que és el mateix, venda de les accions. Cal destacar que les aportacions realitzades per SEMAF, CCOO i UGT es limiten únicament a sol·licitar que s’aporti documentació al procés per seguir aprofundint en el model del govern, sense qüestionar en cap moment l’aplicació del RDL 22/2012, per seguir negociant les "restes":
Aplicació d’un Conveni Col · lectiu únic: la pròpia direcció reconeix que la aplicació del Conveni dependrà de l’evolució de cada negoci.
Permeabilitat: només cal posar de relleu la permeabilitat existent entre Renfe i Adif en l’actualitat... sense més comentaris.
Drets sindicals: aquest sembla ser el principal objectiu en la negociació, un tema de vital transcendència per als treballadors.
ERO: acomiadament col·lectiu de treballadors amb 20 dies per any treballat amb un màxim de 12 o 14 mesos, aplicant la reforma laboral.
Aquestes garanties que volen recollir ja les contempla l’art. 44 de l’ET, per la qual cosa evidentment no s’està negociant res, perquè no hi ha res a negociar en un procés totalment dirigit i imposat.
Finalment SEMAF, CCOO i UGT, de mà amb l’Empresa, han impedit que es recullin en acta els motius pels quals SF i CGT rebutgen la segregació. Per això, CGT no ha signat aquesta acta. La seva estratègia sindical d’acceptar aquest model sense aixecar la veu inclou intentar silenciar els que si que manifestem una oposició frontal. Sent coherents, CGT i SF hem convocat vagues per frenar aquesta agressió al personal ferroviari i la ciutadania:
dilluns 28 octubre, 2013: des de les 07.00 hs. a les 09.00 h., des de les 15.00 hs. a les 17.00 hs., des de les 23.00 hs. del dia 28 d’octubre fins a la 01.00 hores del dia 29 d’octubre.
dimarts 29 octubre, 2013: des de les 07.30 hs. a les 09.30 h., des de les 18.00 hs. a les 20.00 hs., des de les 23.00 hs. del dia 29 d’octubre fins a la 01.00 hores del dia 30 d’octubre.
dimecres 30 octubre, 2013: des de les 09.00 hs. a les 11.00 h., des de les 16.00 hs. a les 18.00 h., des de les 22.00 hs. fins a les 24.00 hs.
dijous 31 octubre, 2013: des de les 00,00 hs. fins a les 24.00 hs. (A RENFE des de les 00.00 hs. fins a les 23.00 hs.)
Dies 4, 8, 11, 15, 18, 22, 25 i 29 de novembre de 2013: des de les 07.00 hs. fins a les 09.00 hs., Des de les 15.00 hs. fins a les 17.00 h., des de les 23.00 hs. dels dies 4, 8, 11, 15, 18, 22, 25 i 29 de novembre fins a la 01,00 hs. dels dies 5, 9, 12, 16, 19 23, 26 i 30 de novembre, respectivament.
dijous 5 desembre 2013: des de les 00,00 hs. fins a les 24.00 hs. (A RENFE des de les 00.00 hs. fins a les 23.00 hs.)
divendres 20 desembre, 2013: des de les 00,00 hs. fins a les 24.00 hs. (A RENFE des de les 00.00 hs. fins a les 23.00 hs.)
Només amb la mobilització dels treballadors aconseguirem parar aquesta greu agressió contra el sector ferroviari. Per la teva feina, per les teves condicions de treball, pel teu futur: participa en les mobilitzacions.
EXIGIM L’ANUL·LACIÓ DE LA SEGREGACIÓ DE RENFE I ADIF I APOSTEM PER LA FUSIÓ DE DUES EMPRESES!
Més informació:
WEB SFF CGT
TWITTER SFF CGT