9 de jul. 2013

La Patronal aprofita la possible caiguda de milers de Convenis per reduir drets laborals

 
 
L’ “extremadament agressiva” Reforma Laboral (segons paraules de De Guindos) desplega els seus efectes, a més de l’augment exponencial de les cues de l’atur. Al juliol d’enguany 1.500 Convenis d’arreu de l’Estat espanyol haurien de renovar-se, però els empresaris estan estenent el missatge de la por per negociar-los el més a la baixa possible. I ho poden fer perquè el govern espanyol els ha donat una nova “arma letal”: els Convenis Col·lectius que no es renovin perdran tota vigència, amb unes conseqüències imprevisibles per uns 3 milions de treballadors. Els salaris i drets minven en una negociació desigual que no es recorda en 30 anys de monarquia postfranquista.

Juliol negre
La Negociació Col·lectiva ha canviat radicalment en pocs anys: avui en dia la representació sindical arriba a la taula lligada de mans i peus, mentre els empresaris s’ho miren relaxadament veient caure successivament drets laborals, pel bé del lliure mercat i l’augment de la plusvàlua. I és que el 7 de juliol està destacat en vermell en molts calendaris. Com a conseqüència de les darreres Reformes Laborals, una gran quantitat de Convenis Col·lectius poden deixar de tenir cap efecte si s’arriba al final del seu període de vigència sense que s’hagi arribat a un acord per a renovar-lo o per a signar un nou Conveni (ja que s’ha eliminat la anomenada “ultraactivitat”).

En aquest cas, es calcula que uns 2 milions de treballadors a l’Estat espanyol deixaran d’estar emparats en aquests Convenis Col·lectius “decaiguts”, per passar a dependre del Conveni superior de sector, si existeix, o simplement dels drets mínims establerts a l’Estatut dels Treballadors.

Debat entre els juristes per una norma desconcertant
Els juristes encara avui en dia discuteixen les conseqüències concretes d’aquesta norma, però ningú dubta que l’objectiu del govern espanyol ha estat sobradament aconseguit: inculcar la por en un dels bàndols que participa a la negociació, el dels treballadors, obligant-los a rebaixar les seves reclamacions.

El debat jurídic està obert, i encara els tribunals no han pogut assentar jurisprudència sobre com s’aplicarà aquesta norma. En tot cas jutges i advocats laboralistes han defensat en darrers articles que els drets reconeguts fins ara en un Conveni Col·lectiu no desapareixerien amb la desaparició jurídica del Conveni, sinó que es mantindria com a “dret adquirit”, però els nous treballadors contractats posteriorment ja no comptarien amb aquests drets i salaris “mínims”.

Trencament radical de la Negociació Col·lectiva
Tot ha canviat en només dos anys. Fins les darreres reformes, l'estructura dels drets laborals que imperava a l’Estat espanyol era de drets progressius. Hi havia uns drets mínims, establerts a l’Estatut dels Treballadors, i el Conveni Col·lectiu de sector només podia millorar aquests; alhora, un Conveni inferior (per exemple autonòmic o provincial) només podia millorar el superior (per exemple l’estatal); i finalment el Conveni Col·lectiu d’empresa només podia millorar els drets laborals establerts als anteriors Convenis superiors.

En només pocs anys, les continues Reformes Laborals han capgirat els fonaments jurídics de la Negociació Col·lectiva. Primer es va facultar al Conveni d’empresa per a acordar drets i salaris per sota del Conveni de sector, fet que ja va trencar la columna vertebral de la negociació entre empresaris i treballadors, ja que cada empresa podia pactar sense atenir-se al Conveni de sector, millorant la seva “competitivitat”.

Posteriorment els presidents Rajoy y Zapatero van posar un altre eina al servei dels empresaris, i és la possibilitat de no aplicar el Conveni de sector o el d’empresa (l’anomenat “despenjament”), que novament nega un punt fonamental de l’estructura de la Negociació Col·lectiva, que és l’eficàcia general del que es negocia, donant veda lliure a la competència entre empreses del mateix sector a base de no complir salaris i drets del Conveni en vigor.

Nous convenis amb drets a la baixa
La gran beneficiada de la confusió i por que s’ha estès entre els treballadors és sense dubte la patronal, que ha arribat a la taula de negociació dels nous Convenis amb una posició de força mai somiada. I comencen a treure’n profit, segons es pot comprovar a les fredes dades; segons ha calculat el Gabinet d’Estudis de la CGT, la cobertura dels Convenis ha passat de ser de pràcticament el 100% dels treballadors al 2008, a només 40% a finals de 2012.

Alhora, molts nous Convenis s’estan pactant sota l’amenaça constant de la patronal de deixar “decaure” l’anterior Conveni, arribant a acords que en gran part signifiquen renuncies a drets laborals i salarials, com ho demostra que la mitja dels augments salarials hagi estat només del 0.6%, molt inferior a l’IPC, calculat (i a la baixa) pel govern en el 2.9%.

Acords Patronal amb CCOO i UGT
A primers de juny, la burocràcia sindical de CCOO i UGT arribava a un acord amb la Patronal per a que es respecti la ultraactivitat dels Convenis en Negociació. Però una simple lectura d’aquests acords ja ha portat a l’esquerra sindical a denunciar que són “simples declaracions d’intencions”, amb “recomanacions”, que en cap cas poden obligar o vincular als empresaris concrets que estan negociant els Convenis.

Per tant, la vigència del Conveni continua estant a les mans dels interessos de negociar dels empresaris, que han aconseguit eliminar un dels límits legals que mantenia drets i salaris, dificultant a l’extrem la Negociació Col·lectiva en aquesta tasca incansable de reduir salaris i eliminar drets laborals.

Apunts pràctics

Què és la ultraactivitat?
Abans de la darrera Reforma Laboral de 2012 si un Conveni Col·lectiu arribava a la seva data de finalització, continuava vigent fins que se n’acordava un de nou. És l’anomenada “ultraactivitat”.
Amb la aplicació de la Reforma Laboral si no s’arriba a cap acord entre treballadors i empresaris per signar-ne un de nou, l’anterior Conveni Col·lectiu deixa de tenir cap efecte.

Què passa si el meu Conveni d’empresa “decau”?
Si un Conveni deixa de tenir vigència entra en vigor el Conveni superior; per exemple, si decau un Conveni d’empresa concreta (per exemple SEAT), entra en vigor el Conveni Col·lectiu immediatament superior, normalment el de sector (el del metall autonòmic o provincial).

Què passa si el Conveni que “decau” és de sector?
Si el Conveni que deixa de tenir vigència és el de sector, i no té cap Conveni superior, s’aplica l’Estatut dels Treballadors. Per exemple, si decau el Conveni autonòmic entra en vigor l’estatal, si decau l’estatal entra en vigor l’Estatut dels Treballadors.

Què li passaria al meu salari?
La resposta no és pacífica entre els juristes. Però el sector majoritari entén que si el Conveni Col·lectiu deixa de tenir vigència el treballador manté el seu salari anterior com a “dret adquirit”, però pels nous treballadors contractats entraria en vigor només el límit de l’Estatut dels Treballadors, el Salari Mínim Interprofessional, actualment de 645 euros.

* Un article d’Àlex Tisminetzky, advocat laboralista, publicat a la revista L’Accent

6 de jul. 2013

10è dia de la vaga en la direcció General de Tràfic: segueixen les cues


CUES AL CARRER I LES SALES D’ESPERA BUIDES



El segon dia de cita prèvia a la Prefectura de Barcelona, ​​posa de manifest la insuficiència de mitjans que els treballadors denuncien, entre altres qüestions, a la vaga indefinida iniciada des del 25 de juny.

En aquest segon dia de cita prèvia s’ha citat a 1023 ciutadans i s’han cobert les cites per als pròxims dies en brevíssim temps. La cita més primerenca que es pot obtenir en matèria de sancions és per al divendres, però en els tràmits més demandats, com els referits a vehicles o conductors, la data mes propera és dilluns que ve, dia 8. La petició de cita per a "altres" tràmits (concepte gens clar per al ciutadà sobre quins temes són els que s’han de fer mitjançant aquesta cita) no està disponible en les properes dates, obtenint com a resposta un lacònic: " L’horari d’atenció al client està complet per als pròxims dies. Intenteu més tard."

Mentrestant les finestretes de tramitació en especial de vehicles i conductors esperen buides l’arribada dels ciutadans, alhora que un mur de personal de seguretat barra el pas a tot aquell que no acudeixi amb cita i un altre grup de treballadors intenten dissuadir al ciutadà que espera al carrer a ser atès a la finestreta d’informació sense cita, on si el sistema informàtic ho permet, li donaran cita, per a un proper dia.

La Secció Sindical de CGT denuncia la manca de sensibilitat que demostra la Direcció de la Prefectura, en no optimitzar els buits que queden en les cites, així com la d’aquelles persones que no van tot i tenir reservada una (prop del 30% de les cites), i reclamem que aquests torns no utilitzats s’assignin de forma dinàmica el mateix dia entre el personal que acudeix sense cita.

Aquesta mateixa falta de sensibilitat és la que demostra aquesta direcció cap als seus treballadors.

CGT DGT Barcelona
Barcelona, ​​3 Juliol-2013

5 de jul. 2013

«Perdó per trigar a morir»

Article de Purificació Eisman, Secretària de Comunicació de CGT-País Valencià i Múrcia

 
 
«Perdó per trigar a morir»

Segurament ens sona la gastada frase sobre la inviabilitat de les pensions. Si en bonança econòmica, tractaven de convèncer interessadament, d’aquesta impossibilitat, en crisi la justificació ni se l’han de currar. Amb una posada en escena, donant-li solemnitat mediàtica a un comitè format majoritàriament per financeres i asseguradores (alguna cosa neutral que no convida gens a la sospita) suficient. I com si fos un acudit, ens vénen a dir que com triguem a morir, no queden diners per repartir, gairebé hem de demanar disculpes per ser culpables d’alguna cosa.

Com a previsió a la viabilitat de les pensions va néixer el Pacte de Toledo, aprovat el 1995. Amb temps es va analitzar i valorar dins d’un criteri alarmista i es van aplicar reformes amb la convenció de donar sostenibilitat al sistema més enllà de 40 anys. També se li va regalar a les entitats financieres i a CCOO i UGT, l’oportunitat de guanyar més atorgant als fons de pensions, com a complement per als que poguessin pagar-se´l, oferint desgravacions fiscals.

Les mentides d’aquestes financeres i asseguradores, ja el 1995, van assegurar que el 2010 el dèficit de la Seguretat Social seria de 2,15% i la taxa de dependència (relació cotitzants / pensionistes), estaria en 0,9 / 1. Van predir la insostenibilitat del sistema públic. I la realitat és que la Seguretat Social va tenir superàvit fins al 2011 de forma històrica. La relació entre cotitzants / pensionistes el 2010 era de 2,57 cotitzants / 1 pensionista.

Avui, els "experts", amb l’imperatiu urgent del govern, es tornen a reunir i prediuen "la inevitable fallida del sistema de pensions", aquesta vegada per al 2023. En temps record proposen sense humanitat ni base científica, que les pensions futures a partir del 2014 han de baixar i, les actuals (9 milions) han d’estar per sota del cost de la vida.

Aquest govern és incapaç de presentar ni una sola proposta encaminada pal·liar les desigualtats d’aquest decadent sistema, com seria acabar amb la desfiscalització. Incrementar els impostos sobre les rendes del capital. Acabar amb el doble frau fiscal, el legal i l’il·legal de les rendes altes.

Perseguint el frau fiscal de grans empresaris i fons d’inversió s’obtindrien 90.000 milions d’euros i augmentant l’Impost de societats de les grans empreses fins al 35%, anualment, sumarien més de 15.000 milions d’euros. Però és clar, aquest no és el camí.

Cada dia són més ridicules i insostenibles els arguments amb els que insulten les nostres oïdes, obstinats a seguir pel camí de la demolició. Que ens demanin paciència i generositat és per enviar-los ... a casa. Que ens diguin que és dolorós, però que aquest és l’únic camí ... és massa burla per permetre-la.

Les pensions públiques poden i han de ser dignes perquè permetin oferir una merescuda qualitat de vida. I és un dret com ho és l’aliment, l’habitatge, la sanitat i l’educació.

Per a la CGT, l’informe d’aquests "dotze homes sense pietat" no té valor científic i menteixen en benefici de les grans empreses. Una altra estafa més que pretén la privatització.

Purificació Eisman és Secretària de Comunicació CGT-PV i Múrcia

FONT: CGT País Valencià

2 de jul. 2013

Després de 7 dies, la vaga parcial indefinida de la DGT es manté


CONCENTRACIÓ DIMARTS 2 JULIOL A LES 13 HORES A LA DGT (EDIFICI LA CAMPANA DE LA GRAN VIA DE BARCELONA)


Dilluns 1 de juny, la vaga indefinida de dues hores, a la Direcció General de Trànsit (DGT) a la província de Barcelona, ​​(Barcelona i Sabadell) que va començar el passat 25 de Juny, ha seguit incrementant el nombre de treballadors que hi participen. Aproximadament el seguiment entre els operadors d’informació és del 80%, quedant uns 3.000 expedients i tràmits sense realitzar-se. També han secundat la vaga aproximadament el 50% del personal examinador, acumulant uns 600 exàmens pràctics sense fer i sent traspassats per al mes de setembre per temes de calendari. Les zones d’exàmens pràctics de conducció de la província de Barcelona són, Barcelona, ​​Sabadell, Vilafranca, Mataró, Granollers, Vic i Manresa.

La intransigència de la direcció negant a reunir amb els sindicats convocants està provocant un augment dels tràmits no realitzats (tant en la prefectura de Barcelona com a la de Sabadell), del nombre d’exàmens pràctics que es van a haver d’ajornar a després del estiu i un col · lapse en l’atenció diària al ciutadà. La política de tancar portes per limitar l’accés de la ciutadania està provocant cada dia llargues cues al carrer.

Aquest fet va arribar al límit divendres passat quan la Prefectura va obligar a cues d’espera al carrer de 2 hores per poder accedir a l’interior de la Campana mentre la prefectura estava pràcticament buida.

Els motius de la vaga són:

• Reclamar un servei públic i de qualitat.
• Les condicions dels centres de treball, estructurals i de seguretat.
• Les condicions d’acompliment dels llocs de treball, les càrregues de treball i els factors psicosocials i la reducció significativa de la plantilla.

La resposta de la direcció de la prefectura provincial és:

• Davant els ciutadans: A la cua amb els papers a la mà! (Ocasionant a partir del 2 de juliol cues per sol · licitar cita prèvia i ser atesos altre dia).
• Davant els treballadors: A treballar i sense moure’t de la cadira ni un moment i punt!
• Amb els gestors professionals: No es preocupi que li tramitarem tot d’un dia per l’altre.
• Amb els infractors de trànsit: Senyor, vostè disposa de més de 240 centres concertats on per un mòdic preu d’entre 300 i 400 € podrà realitzar els cursos de recuperació del carnet de conduir.

La CGT denunciem com des d’aquesta prefectura provincial s’està donant prioritat als tràmits presentats pels gestors professionals que no pateixen demores mentre el ciutadà de a peu està sotmès a llargues cues d’espera o havent de tornar al dia següent per intentar fer el tràmit desitjat . Estem assistint a una privatització encoberta d’un servei públic que actualment es presta a uns preus assequibles. L’estratègia de voler desprestigiar el públic per després vendre al sector privat s’està posant en evidència a la DGT.

CGT Premsa Barcelona

1 de jul. 2013

Vaga a Swissport Handling SA a l’Aeroport de Barcelona i altres aeroports, per als dies 28, 29, 30 de Juny i 1, 8, i 15 de Juliol.

 
 
VAGA EN DIFERENTS AEROPORTS ESPANYOLS ELS DIES 28, 29, 30 DE JUNY i 1, 8 i 15 DE JULIOL DE L’EMPRESA SWISSPORT HANDLING SA

CONCENTRACIONS A L’AEROPORT DE BARCELONA TOTS ELS DIES DE LES VAGUES A LES 11 HORES I LES 16 HORES A LA TERMINAL 1, LA PLAÇA ZONA AUTOBUSOS I ARRIBADES 

Estan convocats a la vaga en tot l’Estat espanyol, els aproximadament 2.500 treballadors, 1.000 d’ells a Barcelona, de l’empresa SWISSPORT HANDLING SA. Aquesta empresa, la més important del sector en el món, tenint activitat a Europa, America, Àsia i Africa, i opera en els aeroports espanyols de: Barcelona, Madrid, Màlaga, Alacant, València, Almería, Arrecife, Fuerteventura i Jerez. Efectua els serveis de Handling, facturació d’equipatges, serveis aeroportuaris, etc. i es veurà afectada per la vaga de jornades completes convocades per als dies 28, 29, 30 de Juny i 1, 8, i 15 de Juliol.

CGT, considerem abusius els serveis mínims, ja que sense ser un servei essencial per a la comunitat, s’han decretat el 50 % en la càrrega i descàrrega dels avions i el 25 % en facturació i coordinació.

Els motius que ens han dut a aquestes convocatòries són la deterioració de les relacions laborals i la constant exigència de sacrificis als treballadors. En concret, en aquesta empresa, s’acomiada a qui es nega a realitzar hores extres, s’apliquen jornades partides i canvis de torns avisant-los amb 24 hores d’antelació, el que destrueix qualsevol possibilitat d’organització personal i familiar fora del treball.

Des de la CGT creiem que en aquest sector ja s’ha tocat fons, s’ha precaritzat fins a extrems impensables, es persegueix l’acció sindical quan s’intenta fer complir la legislació, l’eventualitat i els acomiadaments estan a l’ordre del dia, l’arbitrarietat empresarial són una constant, per tant considerem que no es pot seguir retrocedint i hem de respondre, encara que sigui perquè no ens robin la dignitat.

Les companyies aèries que es poden veure afectades en cada aeroport seran:

BARCELONA: Adria Airways, Aegean Airlines, Aerolineas Argentinas, Air Baltic, Air Berlin, Air Canada, AMC Airlines, American Airlines, Avianca, Austrian Airlines, Belavia, Blue Air, Blue Line, Blue Panorama Airlines, Brussels Airlines, Croatia Airlines, Czech Airlines, Delta Air Lines, Emirates, Europe Airpost, Finnair, Freebird Airlines, Germanwings, I Fly, Niki Luftfahrt, Pegasus Airlines, Norwegian, Royal Air Maroc, SAS Scandinavian Airlines,Singapore Airlines, Jet2.com, LOT Polish Airlines,
Lufthansa, Swiss, TAP Portugal, Transaereo, Transavia, Tunisair, US Airways, WizzAir.

MADRID: Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air Contractors, Air Malta, Air Moldova, Austrian Airlines, Blue Air, Blue1, Condor Flugdienst GmbH, Delta Air Lines, easyJet, Edelweiss Air, Emirates, Eurocypria Airlines, Europe Airpost, FedEx, Germanwings, Helvetic, Hong Kong Airlines, Jet2.com, Lauda Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Malaysia Airlines, Norwegian Air Shuttle, Plus Ultra, Ryanair, SAS - Scandinavian Airlines, SkyWork Airlines, Swiss International Air Lines, Tailwind Airlines, TAP Air Portugal, Thai Airways International, Thomas Cook Belgium, Thomas Cook Scandinavia, Thomas Cook U.K., Transavia Airlines, Transwede Airways, Tyrolean Airways, United Aviation Services, Veteran Avia, Viking Airlines, Wizz Air.

MÀLAGA: Aigle Azur, Air Berlin, Air Contractors, Air Explore, Air France, Air Italy, Air Transat, Airvallee S.A.P., Aurela, Austrian Airlines, Avion Express, Belavia, Blue Air, Blue Panorama Airlines, Brussels Airlines, Calima, Croatia Airlines, Europe Airpost, Germania, Israir Airlines, Mistral Air, Niki Luftfahrt, Nordwind, Norwegian, Orenair, Red Wings, Regional Compagnie Aerienne Europeene, Small Planet, Swiss International Air Lines, TNT Airways, Transavia Airlines, Transavia Denmark, Transavia France SAS, Volotea, Windrose, Wizz Air Hungary, WOW Air, XL Airways France, XL Airways Germany.

ALACANT: Aigle Azur, Air Berlin, Air Contractors, Air Explore, Air Italy, Air Transat, Airvallee S.A.P., AlbaStar, Aurela, Belavia, Blue Air, Blue Line, Calima, Condor Flugdienst GmbH, Croatia Airlines, Europe Airpost, Germania, Mistral Air, Niki Luftfahrt, Nordwind, Orenair, Red Wings, SAS - Scandinavian Airlines, Small Planet, Thomas Cook Belgium, Thomas Cook Scandinavia, Thomas Cook U.K., TNT Airways, Transavia Airlines, Transavia Denmark, Transavia France SAS, Travel Service, Volotea, Windrose, Wizz Air Hungary, WOW Air, XL Airways France, XL Airways Germany.

VALÈNCIA: Aigle Azur, Air Berlin, Air Contractors, Air Explore, Air Italy, Airvallee S.A.P., AlbaStar, Alitalia, Aurela, Australian Airlines, Belavia, Blue Air, Blue Line, Blue Panorama Airlines, Calima, Croatia Airlines, Darwin Airlines, easyJet, Europe Airpost, FedEx, Germania, Jet2.com, Lufthansa, Mistral Air, Niki Luftfahrt, Nordwind, Norwegian, Orenair, Red Wings, SAS - Scandinavian Airlines, Sky Work Airlines, Small Planet, Smart Wings, Swiss International Air Lines, TAP Air Portugal, TNT Airways, Transavia Airlines, Transavia Denmark, Transavia France SAS, Travel Service, Volotea, Windrose, Wizz Air Hungary, WOW Air, XL Airways France, XL Airways Germany.

ALMERIA: Adria Airways, Aigle Azur, Air Berlin, Air Contractors, Air Europa, Air Explore, Air Italy, Air Méditerranée, Air Poland, Airvallee S.A.P., AlbaStar, Aurela, Belavia, Blue Air, Blue Line, British Airways, Calima, Condor Flugdienst GmbH, Croatia Airlines, Edelweiss Air, Euro Mediterranean Airlines, Europe Airpost, Flybe, Freebird Airlines, Germania, Jet2.com, Luxair, Medallion Air, meridianaFly, Mistral Air, Niki Luftfahrt, Orbest, Privilege, Red Wings, Small Planet, Thomas Cook Belgium, Thomas Cook Scandinavia, Thomas Cook U.K., TNT Airways, Transavia Airlines, Transavia Denmark, Transavia France SAS, Travel Service, Wizz Air Hungary, WOW Air, XL Airways France, XL Airways Germany, Yamal Airlines.

ARRECIFE: Adria Airways, Aer Lingus, Air Berlin, Air Contractors, Air Malta, Austrian Airlines, Blue1, British Airways, Condor Flugdienst GmbH, Czech Airlines, easyJet, Edelweiss Air, Eurocypria Airlines, Europe Airpost, Flyniki, Gazpromavia, Germania, Helvetic Airways, Jet2.com, Lauda Air, Lufthansa, Mistral Air, Norwegian Air Shuttle, Orbest, SAS - Scandinavian Airlines, Skyservice, Small Planet LLI, Smart-Lynx, SunExpress, Swiss International Air Lines, Tailwind Airlines, Thomas Cook Belgium, Thomas Cook DK, Thomas Cook U.K., Transavia Airlines, Tyrolean Airways, United Aviation Services, White Airways, XL Airways France, XL Airways Germany.

FUERTEVENTURA: Adria Airways, Aigle Azur, Air Berlin, Air Contractors, Air Explore, Air Italy, Air Méditerranée, Airvallee S.A.P., Alitalia, Aurela, Austrian Airlines, Avion Express, Belavia, Blue Air, Blue Line, Blue Panorama Airlines, British Airways, Calima, Condor Flugdienst GmbH, Croatia Airlines, Czech Airlines, Edelweiss Air, Europe Airpost, Freebird Airlines, Germania, Hello A.G., Helvetic Airways, Jet2.com, Lufthansa, Medallion Air, meridianaFly, Mistral Air, Niki Luftfahrt, Red Wings, Small Planet, Swiss International Air Lines, Thomas Cook Belgium, Thomas Cook Scandinavia, Thomas Cook U.K., TNT Airways, Transavia Airlines, Transavia, Denmark, Transavia France SAS, Travel Service, WOW Air, XL Airways France, XL Airways Germany.

JEREZ: Adria Airways, Aigle Azur, Air Berlin, Air Contractors, Air Europa, Air Explore, Air Italy, Air Méditerranée, Air Poland, Airvallee S.A.P., AlbaStar, Aurela, Belavia, Blue Air, Blue Line, Britannia Airways, Calima, Condor Flugdienst GmbH, Croatia Airlines, Europe Airpost, Freebird Airlines, Hello A.G., Luxair, Medallion Air, meridianaFly, Mistral Air, Niki Luftfahrt, Privilege, Red Wings, Small Planet, Thomas Cook Belgium, Thomas Cook Scandinavia, Thomas Cook U.K., TNT Airways, Transavia Airlines,
Transavia Denmark, Transavia France SAS, Travel Service, Wizz Air Hungary, WOW Air, XL Airways France, XL Airways Germany, Yamal Airlines.

La informació de les empreses que poden veure’s afectades per la vaga ja que són operades per SWISSPORT HANDLING S.A. i en quins aeroports operen es poden trobar a: http://www.swissport.com/index.php?id=4
Secció Sindical CGT SWISSPORT Barcelona